Wednesday, September 14, 2011

#30 Days Challenge - Day 12

A photo of something that makes you happy

*Godek godek folder gambar dalam pc*

Sorry lah uolls semenjak dua menjak ni asyik post gambar raya je. Apa nak buat raya kan sebulan hiks :D

Yang berbaju pink tu of course lah aku. Yang baju biru tu adik bongsu aku. Nama dia Durah Jasmin. Umur 16 tahun, sekarang tengah belajar dekat Sekolah Sains Seri Puteri, Jalan Kolam Ayer (SESERI). She previously was a national gymnast, based dekat Sekolah Sukan Bukit Jalil. 

Dulu masa dia belajar dekat SSBJ, every weekend dia boleh balik. Now dekat Seseri, sebulan sekali je boleh. So sekarang ni agak rasa lonely lah bila balik rumah time weekend, sebab si mulut kepoh ni tak balik. Kalau dia balik memang riuh rumah jadinya. Dengan si kepoh ni je la aku boleh turn on kan kegilaan aku ke tahap extreme. Kadang-kadang tu aku yang lebih hyper lebih gila dari si kepoh ni. 

She's very protective of her sister ni you know. Kalau dia nampak aku pegang baby, peluk-peluk baby, cium-cium gomol baby tuh, mesti dia merajuk punya lah. Pernah sekali dia tak keluar kereta sebab dia tau nak pergi kat rumah sedara aku yang ada baby. Punya lah jeles. Tarik muncung kalah itik serati agaknya. Boleh ikat buat tambat bot kot. Hahahaha :D Mana taknya, sampai sekarang pun, dah umur 16 tahun tinggi nak dekat sama dengan aku pun bila jalan-jalan mesti nak pegang tangan aku. Ha part ni yang paling aku touching sekali lah. Dah besar panjang pun, she's still my baby sister. Yang aku dukung dulu-dulu, buai kan, cium-cium gomol masa dia baby tu, dia jugak lah.

She is very multi-talented. Semua dia boleh buat. Sports, you name it. Menari, modern boleh traditional pun boleh. Debate, syarahan semua nak join. Nickname dia dalam family is Gila Kuasa. Haha. Senang buat kawan, very much opposite dengan aku. Kelakar bila aku ingat balik masa aku tengah interview EduCamp Petronas tu, aku boleh cerita banyak pulak pasal dia ni. Sampaikan interviewer tu interject dan tanya aku taknak cerita pasal diri sendiri ke.

Masa dia tengah mencapai kegemilangan dia sebagai seorang gymnast, aku mesti tak miss competition dia. Masa SUKMA dekat Terengganu, aku yang semangat gila pakai baju KL, bawak bendera KL, dok kibar sorang-sorang masa dia masuk carpet. Kebanggaan aku kat si kepoh ni memang tahap tinggi la.

Macam tak fair pulak kalau tak cerita pasal adik yang seorang lagi kan. Kejap nak godek album lagi.

Gambar raya lagi. Hehe tak peduli okbai zzz

Yang tengah sekali tu, Abu Zaki namanya. Adik nombor dua, umur 19tahun. Dia sangat pendiam, tapi diam-diam ubi berisi orangnya. Ha ini la kumbang di antara bunga adik beradik hewhewhew :D Anak manja mama, maklumlah anak lelaki sorang jeww *jeles* Haha dulu-dulu kan masa dia baru lahir aku marah betul sebab aku nak adik perempuan :P Tapi lama-lama lepas tengok dia ni chubby tembam gila, terus rasa sayang dan protective.
Dah tinggi gilaaaa dia ni. Kalau jalan sebelah dia macam pakwe makwe dah haha. Ini la kawan yang teman main basikal masa kecik-kecik dulu, teman kena kejar anjing.

So sorry la tak dapat nak bagi satu gambar je as per request. Tapi just nak habaq la kata ni la dua orang penyeri rumah kat Rawang tu ha. Lagi-lagi sekarang semua dah tak duduk menetap kat rumah. Sorang kat Sunway, sorang lagi kat Bangi, sorang lagi kat SBP. Bila weekend, memang aku look forward la nak balik rumah sebab nak jumpa budak dua orang ni.

Air dicincang takkan putus. To my dearie brother and sister, I wish you all the very best in whatever it is you guys are doing :D Love you lots xoxoxo, gossip girl *ttbe*

2 comments:

faizulkhairi said...

kakak sulung mcm adik bongsu =P

Zinedine Zaiddin said...

kenapa yg bongsu nampak much elder dr si kakak? har3