Tuesday, August 9, 2011

#30 Days Challenge - Day 5

What makes you different from everyone else?

Ini sebenarnya soalan perangkap u'olls. Sebab apa perangkap? Haha nanti dia perangkap aku nak ceritakan cerita yang up up je pasal diri sendiri LOLs =) Hahaha takdelah, I'm actually a normal, you can say typical girl. Typical as in macam girl biasa, takde yang outstanding macam Lady Gaga tu hehe :P But I can tell you several things that I am quite certain they distinguish me from others.

Like for an instance;
I wear glasses, and I wear em like a boss =) I prefer wearing glasses than wearing contact lens. Orang selalu bebel kat aku, cakap try la pakai lens, tak rimas ke pakai glasses, etc etc. Guess what? I've been wearing glasses since darjah dua. Ha terkejut tak? Terkejut tak? Power mesti tinggi kan? Memeyy la bhai, it got worse when my primary school masa darjah dua tu terbakar, then we have to have classes at a makeshift library. Duduk jauh dari whiteboard kecik, lama kelamaan mama perasan yang aku selalu pinjam buku kawan balik rumah untuk salin. And the rest is history ecewah hahaha. Lepas tu dia jadi lagi teruk sebab aku suka membaca, and membaca sambil berbaring adalah tidak elok untuk mata anda ye kawan-kawan.
Ada jugak certain people yang cakap muka aku pelik kalau tak pakai glasses, lagi la kurangkan keyakinan aku nak pakai lens kan hehe. But then betul la jugak, glasses memang dah jadi a part of me. It kind of defines who Aleen is, in an odd way =)

Or another instance;
Aku penggemar kicap yang tahap supernatural. Haha over nyahh kau. Eh tak, betullah, memang aku penggemar kicap yang die-hard-fan punya. Makan apa je yang tak dengan kicap? Maybe roti je kot. Korang kata "euwwww, kicap?" Aku gelakkan korang balik je sebab korang dah terlepas salah satu nikmat dunia huahuahua over lagi kau nyah kan =p Dulu-dulu masa baru masuk SBP, rasa nak nangis sebab homesick tu salah satu dia sebab takde kicap la. Tapi disebabkan abah ugut, kalau nak kuar sekolah kat Kedah tu, duduk kat Muar dengan atuk nenek tolong diorang potong getah. Terus aku shadap tak nangis dah hehe. Dan sejak itu aku belajar la untuk makan tanpa kicap tsk tsk. Tahap kegemaran aku kat cecair pekat berwarna hitam itu sampai aku boleh stop makan dan keluar pergi kedai untuk beli kicap dulu baru sambung makan. Teruk kan? Tsk tsk tsk but that's me =)

Besides that,
Aku mempunyai gaya jalan yang boleh la dikatakan unik. HAHAHA unik lahhh sangat kau Aleen jalan macam spring. Orang cakap lah, aku rasa aku jalan macam orang biasa je. Eee jahat tau korang semua ni tak baik mengata orang hahaha. Cikgu Jasmi kata sebab aku atlet jadi sebab tu lah aku jalan macam tu. Boys dulu suka panggil aku spring. Memang bengong la tapi sebab aku tak layan pun diorang cakap camtu, lama-lama that nickname dies out.  Mana ada orang jalan macam spring pun !!! *hentak hentak kaki geleng geleng kepala menangis di sudut bilik*

Other than that;
I can read a book and be oblivious to my surroundings. Totally. Sampai my besties kalau nak cakap ngan aku pun mesti tarik dulu buku tu baru cakap. Sebab diorang tau kalau cakap je ngan aku time aku tengah membaca for sure tak dipedulikan langsung hahaha.

Rasa-rasanya itulah antara benda-benda pelik pasal aku yang macam lain sikit dari orang lain. Ada apa-apa lagi yang korang perasan ke?


4 comments:

Sofian Aziz said...

anda mmg totally aneh!!!! hahaha

faizulkhairi said...

huhu =)

Ruby said...

jalan spring...nostalgiaaaaa...hehe

aufa's craps and scrapes said...

mempunyai gaya jalan yg unik? unik keww. sape kateww? ooopppss. hehehe