Monday, August 15, 2011

Nak dengar cerita seram tak?

Alaa takpe, bulan puasa kan syaiton kena ikat deh. Heheh. Tiba-tiba malam ni terlebih produktif dengan menghasilkan 3 entry sekaligus =) Kalaulah buat assignment boleh produktif macam ni sekali *geleng kepala penuh penyesalan*

Masa Form One, maka masuklah aku ke Jenan, sekolah berasrama penuh yang letaknya kat Jitra, Kedah. Macam biasalah masa jadi junior kan, bangun pagi kena lah awal gila dari senior. Nak nak pukul 4 pagi kot sebab mandi kat kolam bawah. Kolam tu bukan lah swimming pool yer, tapi nama glemer untuk kolah. Berebut-rebutlah engkau dengan kaum-kaum form 1,2,3 yang lain yang mandi kat kolam tuh. Sebab tu aku bangun awal. Bila dah senior sikit baru lah berani nak bangun pukul 6 lebih hewhewhew.  Cuba kalau aku bangun pukul 6 masa aku form 1, tak ke pedih je telinga kena sound? Haha.

Anyways, kembali ke cerita asal. So malam yang bersejarah tu aku terasa dorm macam lebih panas dari biasa HotFm  so aku tidur terbalik. As in kaki kat tempat kepala, dan kepala kat hujung katil tempat kaki selalu sebab nak menghadap kipas. Kipas pulak, ya ampun, bukan kipas pusing helikopter tu, tapi kipas dinding yang gerak dia kreekk kreekk bunyik lepas tu tak semestinya kipas tu menghadap kau je sebab dia pusing kiri ke kanan ke kiri ke kanan yea yea you got me. Tapi malam tu aku tidur nyenyak lah jugak eh sejak bila tidur tak nyenyak kau ni Aleen. 

Sebab kita ni junior kan, so kita pun mestilah takut kalau terlewat bangun dari senior. So pesan memesan sesama kawan-kawan adalah rutin harian lah. "Weh esok kau bangun kejutkan aku sekali tau." Jadi sedang aku sedap-sedap tidur, tiba-tiba aku terdengar suara orang berbisik kat telinga aku macam nak kejutkan aku bangun tidur, "Aleen, bangun, bangun. Bangun Aleen." dengan suara yang sangat gemersik halus. Dan aku berjaya bangun. Dengan mamainya aku capai towel, bakul toiletries, dan turun tangga nak ke kolam. Sampai bawah dekat pintu laluan antara Andeka dengan Pendeta yang terus sampai kolam, aku hairan. Hairan sebab pintu tu belum bukak lagi. Selalu aku turun hari-hari pukul 4 tu dah bukak. Jadi aku pun pusing lah sampai hujung blok tu untuk ke kolam, lalu la tepi surau yang angker dan ampaian yang gelap gelita instead of guna laluan shortcut tu.

"Well, mesti aku orang yang pertama bangun dalam astries harini." kata hati aku dengan penuh bangga dan riak. HAHA.

Sampai kat kolam je, aku tengok kosong. Takde orang. Ohh bahagia sekali rasanya tak payah berebut sangat dengan orang lain nak mandi pagi-pagi. Jadi aku pun mandilah dengan gembiranya, sampai aku sudah mandi pun takde orang lain turun. Waktu tu aku tak fikir apa sangat, cuma masih dengan perasaan bangga sebab berjaya bangun awal dari orang lain hahahaha. Dah sudah mandi aku pun pusing balik blok tu dan naik ke dorm semula. Masih hairan bila aku masuk dorm semua orang masih tidur nyenyak belaka. 

"Nak kejut ke tak diorang ni hmmm. Pukul berapa eh sekarang ni?" lantas aku capai jam tangan aku. "Pukul 3??? Eh biar betul??" terus aku terduduk dan terdiam. Serta merta jugak lah rasa bangga dan riak yang aku bangun awal dari orang lain tu terhapus macam api lilin yang dihembus padam tu. 

"Dah tu, sape yang kejut aku tadi????" Malas nak fikir banyak, aku terus panjat katil selimut satu badan aku nak tidur balik tapi malangnya tak boleh. 

Esok paginya puas lah aku tanya kakak-kakak senior, kawan-kawan dorm siapa yang kejut aku pagi-pagi tuh. Siap buat muka kesian lagi suruh ngaku kalau prank aku pun tak kisah. Sebab aku seram sejuk bila fikir balik, dah lah turun bawah sorang sorang, pusing blok sampai ke hujung tempat gelap gelita tu lagi, pergi mandi kat kolam tu sorang sorang lagi. Kau bayang kan lah kalau tiba-tiba nasib tak baik terserempak dengan  benda tak patut terserempak? Mau terlentang aku berbuih mulut agaknya. Sorang pun tak mengaku diorang kejutkan aku bangun pagi buta tu. Habis tu siapa yang kejutkan aku tu menjadi misteri sampailah ke hari ni. Tsk. Lagi-lagi bila ingat kat suara gemersik lembut yang berbisik kat aku tu. Tsk tsk.

Itu je lah pengalaman yang buat aku meremang sepanjang zaman persekolahan. Syukur jugak lah sebab dengar orang berbisik je, bukan nampak macam-macam. Huuuuu tak sanggup den.

Notakaki: Seram ke seram ke? Haha macam tak pun :P 

7 comments:

Sofian Aziz said...

xgoyang pon!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahaha

Ruby said...

kalau aku terserempak dgn benda yg bukan bukan, aku tekad nak buat-buat pengsan je. haha

faizulkhairi said...

kejutkan suruh qiyamullail =)

iLiAiSyAhkaDir said...

seram siot... jenan mmg seram bg aku..

CXXVII said...

Tu la dah tengok kolam tu kosong semacam je pusing la balik naik dorm, nasib la tak terserempak dgn penunggu pulau perhentian bila jln sorg2 kn.

jeb said...

greenlady ke?haha..

aleensie said...

@sofian : goyang tak goyang, kena sekali baru tau booooooooooooo =p

@ruby : hahaha aku pun rasanya nekad pengsan la kot kalau terjumpa. tak kisahlah asalkan mata tak bukak time tu hehe

@faizulkhairi : hoho bagusnya kejut qiyamullail kan =)

@ili : aah kan ili kan..especially part surau dengan ampaian time malam2 wuwuwu

@amirul : hahaha tak terfikir langsung nak balik dorm balik, yang pasti rasa bangga menyelubungi diri sebab ingat orang paling awal bangun dlm astries hehe =)

@jeb : greenlady tuh hape? hoho