Monday, August 15, 2011

#30 Days Challenge - Day 7 & 8

Sebenarnya esok aku ada mock court session untuk subjek Marketing Law. Mock court session ialah apabila tutor bagi kita case dan kita pilih lah kita nak jadi plaintiff ke defendan ke atau arbitrator/judge dan present case kita seolah-olahnya kita sedang in session dalam court sobona eh. So untuk kali ini aku pilih nak jadi arbitrator; gatal nak buat kerja dua belah sekali sebab dah pernah ada experience jadi arbitrator untuk Employment Law. FYI, aku bukan law student tapi aku minat sangat dengan subjek law, dan kebetulan pula aku sedang majoring in Business Law hence memang secara tak langsung aku belajar lah jugak pasal law dalam bidang business. Kiranya untuk civil law je lah boleh kot, criminal law tak belajaq naa :) Tu pun aku boleh jadi legal advisor je, bukan lawyer, advocate atau solicitor pun heheh. 

Ok ok melalut sampai ke major aku pulak kan. Sekarang tengah ketagih blogging, so sikit-sikit rasa nak menaip, sikit-sikit rasa nak blogging. Kau tengok la nanti masa aku dah kering idea, berabuk2 la blog ni jawabnya haha. So sementara tengah rajin humang aih ni, apa kata aku setelkan 30 days challenge ni. 

Nada berbisik: Psst psst..sebenarnya kan, aku serious rasa boring gila buat 30 days challenge ni. Some of the challenges macam ek eleh tak challenge langsung haha. Tapi aku faham lah dia nak celen kita istiqamah update blog dalam 30 hari kan so takpela aku redha je hihi.

Nada normal semula.

Okay, moving on : Day 7 - A photo of an animal you would love to keep as a pet.

Der, gua dah lama gila tak bela binatang der. Last sekali gua bela kucing nama Jinggo tapi dia lari bila gua masuk SBP. Lari nak cari gua la tu tapi malang sekali kami tak bertembung pulak kat PLUS Highway kalau tak gua dah bawak dah Jinggo tu pergi Jenan sekali. Sekarang tak feel macam nak bela apa-apa, sugar glider ke, salt ke, tak payah lah. Gua geli benda kecik-kecik macam tikus tuh lagi-lagi hamster. Busuk kot wei ok fine biarlah kan. Tapi kalau lu nak tau jugak kan jauh di sudut hati gua, gua memang teringin sangat nak bela:




Lu tau tak apa binatang atas ni? Kalau lu tak tau gua tak tau la nak cakap apa der. Serious lu rugi besar la. Haha ni namanya Unicorn. Gua nak bela satu, satu je pun cukuplah. Gua nak unicorn, nak bagi nama dia Rainbow Skittles sebab gua suka rainbow colours dan gula-gula skittles. Comel gila kan unicorn ni? Yang montel kat atas tu anyonyonyonyo rasa nak peluk takmau lepas dah. Eh der, hilang macho gua cakap pasal unicorn kaler pink kan. Tapi itu lah, jauh disudut hati gua nak bela unicorn kaler pink macam ni dan nak bagi dia nama Rainbow Skittles.

Apa? Lu kata unicorn tak wujud? Lu silap besar bro, silap besar. Siapa tak percaya unicorn ni exist, lu boleh angkat kaki blah sekarang, gua taknak tengok muka lu dah *emo* So siapa yang rasa-rasa nak ambil hati gua tu, boleh lah bagi gua sekor unicorn ni masa birthday gua nanti okeh?

*Berubah karakter*

Day 8 - A picture of your favourite memory


Raya celebration 2008, D'Shire, Kota Damansara.

Pasai pa aku cakap gambar ni favourite memory aku? Gambar ni diambil masa lepas Open House student-student yang buat International Baccalaureate Petronas students dekat rumah kediaman kami, D'Shire Apartment. Dalam gambar ni ada 2 generasi Petronas students yang buat IB; batch aku yang masuk Januari 2007, dan batch Jun 2007. Kami adalah students yang pioneer batch sebab tahun 2007 lah tahun pertama Sekolah Sri KDU run program IB nih. Dekat sini aku belajar banyak benda, buat banyak kawan baru sepanjang 2 tahun buat IB. Buat CAS sama-sama, pergi Tesco kat Curve naik RapidKL sama-sama, terpaksa join Hari Sukan budak sekolah pun sama-sama, catapult competition, prom night, everything. It really really was a bittersweet memory for me. Bitter lah pasai aku tak lepas requirement Petronas nak pi Auckland hahaha. Sweet sebab aku rasa kitorang IB students macam one big family. Tengoklah masa jumpa reunion semula every year dengan masa pergi OBS, memang rasa macam adik-beradik sendiri. I so love each and every one of them :')

Okay lah setel pun dua challenge. Now back to work, marilah berusaha setelkan case untuk present kat mock court esok ! Tata~

1 comment:

CXXVII said...

Lepas tu pergi lorong2 gelap sama- sama haha anyway good luck for your case esok:)